Програма виховання закладу освіти
Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У школі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.
Пріоритетним у виховній роботі школи є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності
В школі діє програма виховання « Моральний розвиток особистості дитини на сучасному етапі»
Провідна ідея програми : створення оптимальних умов для морального розвитку особистості дитини та прилучення до загальнолюдських і національних морально-етичних цінностей.
Мета :
- створити оптимальні умови для формування кожної особистості, що сприяють вільному та повному розкриттю всіх здібностей вихованців;
- вивчити нахили,інтереси таланти , потреби учнів із метою пошуку для них таких видів діяльності, де їх чекає успіх;
- сприяти моральному вихованню і підтримці ініціативної соціально-активної особистості яка здатна до самостійного прийняття рішень до адаптації в умовах динамічного і мінливого сучасного життя з метою подальшої профорієнтаційної спрямованості;
- допомогти молодому поколінню набути морального досвіду та успадкувати кращі духовні надбання українців принципи програми 6- індивідуалізація:
- системність диференціація співпраця вчителя і учня науковість врахування вікових особливостей послідовність зв'язок з життям
Завдання програми:
- формувати особистість , яка у своїй життєдіяльності буде керуватися культурно- національними та моральними цінностями;
- проводити заходи , спрямовані на активізацію моральної позиції:
- утверджувати принципи загальнолюдської моралі,
- удосконалювати набутий соціальний досвід;
- навчити учнівську молодь , як потрібно гнучко адаптуватися до різноманітних життєвих ситуацій, отримувати необхідні знання , вміло застосовувати їх на практиці, бути добрими,ввічливими, милосердними, суспільно-активними, комунікабельними, уміти критично мислити, попереджувати конфліктні ситуації під час спілкування або вміло виходити з них;
- сприяти соціалізації учнів.
Причини створення програми:
- сучасні зміни в політиці, економіці ,освіті висувають нові вимоги до особистості
- нині в суспільстві цінуються самостійність, відповідальність,креативність, вміння адаптуватися до динамічних змін, високий рівень мотивацій до досягнення життєвого успіху:
- втрата вічних цінностей , саме : доброти, порядності, вихованості, ввічливості, милосердя, толерантності, чесності, справедливості;
- поява різних молодіжних субкультур, які нехтують національними цінностями, рідною мовою та проповідують сленг , « легку літературу».